Bij Schaken op School geloven we in de kracht van het schaakspel als een waardevol educatief hulpmiddel dat bijdraagt aan de cognitieve en sociale ontwikkeling van kinderen. Onze missie is om het schaken te integreren in het dagelijkse curriculum van scholen door heel België, en zo een omgeving te creëren waarin leerlingen niet alleen schaakvaardigheden, maar ook levensvaardigheden ontwikkelen.

Onze organisatie is ontstaan uit een passie voor schaken en onderwijs. Een team van ervaren schaaktrainers, pedagogen en enthousiaste vrijwilligers werkt samen om schaaklessen toegankelijk te maken voor elke leerling. We zijn er trots op dat we een brug kunnen slaan tussen het klassieke bordspel en de hedendaagse onderwijsbehoeften.

Schaken op School biedt een breed scala aan diensten en middelen aan. Van het organiseren van workshops voor leerkrachten en het verstrekken van lesmateriaal tot het faciliteren van schooltoernooien; ons doel is om schaken een vaste plek te geven in het hart van het onderwijs. We geloven dat door het aanleren van schaken, kinderen beter worden in probleemoplossend denken, planning, geduld en concentratie.

Onze aanpak is erop gericht om schaken leuk en toegankelijk te maken voor alle leeftijden. We passen onze lesmethoden aan op de behoeften van de kinderen en zorgen voor een speelse en uitdagende leeromgeving. Schaken op School staat voor inclusiviteit; we zetten ons in om de diversiteit van de studentenpopulatie te weerspiegelen in onze programma’s.

We werken samen met scholen, gemeenschappen en ouders om een positieve impact te hebben op de toekomst van onze kinderen. Onze visie is dat iedere jonge leerling de kans krijgt om de rijke wereld van het schaken te ontdekken en te benutten als een springplank voor persoonlijke groei en academisch succes.

Ontdek de mogelijkheden die Schaken op School biedt en sluit u aan bij de beweging die het onderwijs verrijkt, één schaakzet tegelijk.